Sunday, March 06, 2005

EL fred no pot parar els herois de Roma

Aquests dies de les nevades i viatjant per la plana de Penedès pensava com s’ho deurien fer les legions romanes per aguantar els hiverns, tot i que estiguessin acampades en els campaments d’hivern.
Tot i aquest merescut descans que és prenien desprès de romanitzar i civilitzar la regió, i m’estic referint a com van lluitar a Hispania.
Doncs com anava dient desprès de les batalles i dels setges lo que es teia que fer era aquartera part del exercit, però una altre es tenia que dedicar a fer feines de “pacificació” de la zona i d’evitar aixecaments civils. Doncs bé es amb aquests últims soldats amb qui pensava jo l’altre dia, en especial quan vaig sentir que les Autopistes estaven tallades per una nevada i que ells sense tenir l’ajuda de les maquines es tenien que obrir pas entre la neu per poder anar d’un lloc a un altre.
Aquests per mi son herois, soldats que civilitzaven la Hispania més profunda en èpoques difícils i lo que buscaven era l’esperit de superació.

Per això i molt més dono les gràcies a aquest herois.

4 Comments:

At 1:20 AM, Blogger tink said...

Així m'agrada...que ja tocava publicar!
Per cert...pobres herois romans que es gelaven en els seus esforços "pacificadors", quina llástima m'acaben de fer!

Petons

 
At 1:37 AM, Blogger Numantinum said...

Freak of Rome! Ja era hora que comencés el blog! Una pena les faltes d'ortografia, pero ja és costum. Pel que es veu, els legionaris no van acabar la seva feina, queden molts bàrbars per la península.

Ave!

 
At 1:40 AM, Blogger tink said...

Aquí el senyor pedant donant lliçons...sense "donar-se contaaa"!
A veure, un corrector no vindría malament però no deixis que aquest et vagi de sobrat!

 
At 2:02 PM, Anonymous Anonymous said...

Tenia moltes ganes de desenvolupar un petit comentari per donar les gràcies a vostè per algunes de les recomanacions increïble que vostè està escrivint en aquest lloc web. La meva mirada internet considerable fins al final ha estat reconegut amb suggeriments brillants per a l'intercanvi amb els meus convidats. Jo afirmaria que els visitants del lloc són en realitat bastant sort d'existir en una comunitat meravellosa amb la gent en circulació tants amb els principis molt beneficiós. Em sento molt afortunat d'haver utilitzat la seva pàgina web completa, i esperem moltes vegades més brillant de llegir aquí. Gràcies de nou per tots els detalls.

 

Post a Comment

<< Home